کنفرانس بین المللی سه روزه Rosa damascena ۲۰۱۹، به کار خود پایان داد

۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۰۵۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۵۱

رئیس پژوهشکده اسانسهای طبیعی و دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی (Rosa damascena 2019) گفت: این کنفرانس 3 روزه در تاریخ 22 تا 24 آبان ماه امسال با شرکت 300 نفر از متخصصان و علاقمندان این حوزه در دانشگاه کاشان-پژوهشکده اسانسهای طبیعی قمصر، برگزار شد و در روز جمعه، 24 آبان ماه، همزمان با میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) به کار خود پایان داد.

دکتر مریم اخباری، با اشاره به این که برگزاری دو دورزه این کنفرانس در سال گذشته و امسال، موجب شد که این نام برای ایران محفوظ بماند عنوان کرد: که این موضوع تاثیر به سزایی در حفظ سابقه تاریخی ایران در کشت و صنعت گل محمدی خواهد داشت.

دبیر اجرایی کنفرانس در این خصوص خاطر نشان کرد: در این کنفرانس حدود 20 نفر از اساتید و شرکت کنندگان خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آمریکا، پاکستان، چین، تاجیکستان، انگلیس، ونزوئلا، روسیه و ترکیه و تعداد زیادی از دست اندرکاران صنایع مربوطه و مراکز علمی از ایران و سایر کشورها شرکت داشتند.

وی افزود: با برقراری ارتباطات کشوری و بین المللی که میان افراد و سازمانهای مختلف در این کنفرانس ایجاد شد می توان شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه در آینده بود.

وی به  نقش تاریخی ایران در شناساندن گل محمدی، محصولات و خواص آن به دنیا و پیشینه تاریخی قمصر و کاشان در این خصوص اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در یادآوری و ثبت اعتبار ایران در حوزه گل محمدی برای کشور و منطقه کاشان در عرصه بین المللی  موثر و لازم است و دانشگاه کاشان این اعتبار بخشی و حفظ آن را وظیفه خود می داند.

خانم دکتر اخباری در پایان از حمایت و همکاری کلیه نهادها، سازمانها و ادارات شهرستان کاشان، شرکت تولید مواد آرایشی بهداشتی و دارویی طبیب دارو، شرکت تولید کننده دستگاهها و ماشین آلات صنعتی استیل صنعت و همه کسانی که به نحوی در برگزاری این رویداد همکاری داشته اند سپاسگزاری نمود.  

پروفسور محمدباقر رضایی، استاد پیشکسوت در حوزه گیاهان دارویی و معطر، رئیس اتحادیه گیاهان دارویی و دبیر علمی کنفرانس نیز ضمن تشکر از دانشگاه کاشان و دبیر اجرایی کنفرانس در این باره گفت: دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با غنای علمی بسیار بالا برگزار شد و از نظر میزان تبادل اطلاعات و تجربه های علمی، پژوهشی و صنعتی، سطح علمی شرکت کنندگان و اساتید، حضور افراد از کشورهای مختلف و محتوای علمی سخنرانیهای ارائه شده در نوع خود کم نظیر بود.

کلید واژه ها: کنفرانس بین المللی گل محمدی دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی اسانس


( ۱ )

نظر شما :